Ξηρή προπόνηση για τους κολυμβητές…

Τι είναι η ξηρή προπόνηση και γιατί είναι σημαντική για έναν κολυμβητή;

Η προστασία μας με την περιπέτεια που αντιμετωπίζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο (Κορονοϊός Covid-19) έχει αλλάξει τον ρυθμό της ζωής μας, τις συνήθειες μας και δυστυχώς και τις προπονήσεις μας.

Τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την προστασία μας μας δίνουν την ευκαιρία να αναζητήσουμε νέους για εμάς τρόπους προπόνησης.

Η σημαντικότητα της γυμναστικής γίνεται πιο καθαρή όταν αναλογιστούμε τις απαιτήσεις της κολύμβησης και ευτυχώς η ξηρή προπόνηση δεν είναι κάτι νέο αν και είναι καινοτόμα και καλύπτει κατά πολύ τις απαιτήσεις μας.

Μέσα από την ξηρή προπόνηση θα μπορέσετε να διατηρήσετε σε υψηλά επίπεδα τα ενεργειακά συστήματα που χρειάζονται για όλα τα αγωνίσματα της κολύμβησης.

Από τα 50 μετρά έως τα 1500 ,χωρίς να αναφερόμαστε στα αγωνίσματα ανοιχτής θαλάσσης που φτάνουν έως και 25 χιλιόμετρα ,οι κολυμβητές ενεργοποιούν διαφόρους μηχανισμούς ενεργείας για να βελτιώσουν την επίδοση τους και καθώς το κολύμπι είναι ένα full – body άθλημα, απαιτεί το σωστό συγχρονισμό όλων των μυών του σώματος (πόδια , χέρια , κορμός )

Μέσα από την ξηρή προπόνηση είναι δυνατό να διατηρήσετε την μυϊκή και σωματική ισορροπία σας και να αναπτύξετε την σωστή συνεργασία των μυϊκών ομάδων που αποφέρει την καλύτερη προώθηση του κολυμβητή στο νερό.

Έτσι παρόλο που βρίσκεστε στον περιορισμένο χώρο του σπιτιού σας, μπορείτε να κάνετε την προπόνηση σας ανακόπτοντας την υπολειτουργία μιας μυϊκής ομάδας που αργότερα κατά την κολύμβηση μπορεί να έχει δυσάρεστες συνέπειες, από ένα τραυματισμό έως μια κακή επίδοση.

Μην ξεχνάμε ότι η κολύμβηση είναι ένα σπορ με επαναλαμβανόμενη χρήση των χεριών και των ποδιών για την προώθηση, που μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμό λόγω υπερχρήσης όπως στον ώμο και στο γόνατο, άρα η παύση των προπονήσεων μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για κάτι τέτοιο.

Η ξηρή προπόνηση μπορεί να μειώσει το κίνδυνο τραυματισμού των παραπάνω αρθρώσεων.

Θοδωρής Κατριβές: Καθηγητής ΤΕΦΑΑ, Υπεύθυνος κολυμβητηρίου Δαΐς