fbpx
Skip to main content

Συμβουλές για να εξαφανίσετε άμεσα τα κιλά εορτών!

Οι ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς αποτελούν αδιαμφισβήτητα τις πιο δύσκολες διατροφικά ολόκληρου του έτους.

Οι αλλεπάλληλες γιορτές και τα… τραπεζώματα οδηγούν σε υπερκατανάλωση γλυκών και λιπαρών. Σε αυτά τα γιορτινά τραπέζια βρίσκονται πάντοτε λαχταριστά φαγητά και γλυκά, τα οποία τα απολαμβάνουμε με μεγάλη χαρά χωρίς, όμως, να το αντιληφθούμε, αυτά τα φαγητά μας «φορτώνουν» με παραπανίσια και δυστυχώς, περιττά κιλά!

christmas food 1200x750 1

Και το αλκοόλ βοηθά επίσης στην κατεύθυνση της πρόσληψης βάρους, ενώ η παντελής έλλειψη φυσικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών είναι κάτι το συνηθισμένο.

Πως όμως μπορούμε να χάσουμε τα περιττά κιλά των εορτών, έτσι ώστε να επαναφέρουμε τη σιλουέτα μας στα επιθυμητά για εμάς επίπεδα;

Φυσικά, η λύση δεν είναι να σταματήσουμε το φαγητό τελείως μετά τις γιορτές ούτε να καταφύγουμε σε διάσημες δίαιτες αποτοξίνωσης. Ένα προσεγμένο διαιτολόγιο, που μας παρέχει ενέργεια, καθώς επίσης όλες τις βιταμίνες και φυτικές ίνες που χρειαζόμαστε, θα μας βοηθήσει να χάσουμε τα κιλά των εορτών με ασφαλή και υγιή τρόπο.

2

Ας δούμε λοιπόν κάποιες χρήσιμες συμβουλές:

Καταναλώνουμε μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα: Κατά τη διάρκεια των εορτών, υπάρχει η «κακή» συνήθεια να καταναλώνουμε 1-2 μεγάλα γεύματα μέσα στην ημέρα. Τα συχνά γεύματα θα περιορίσουν το αίσθημα της πείνας, ενώ οι μικρότερες ποσότητες θα συμβάλλουν σε καλύτερο έλεγχο του βάρους.

Βάζουμε στη διατροφή μας προϊόντα ολικής άλεσης: Τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν αρκετές φυτικές ίνες, οι οποίες ενισχύουν το αίσθημα του κορεσμού και οδηγούν σε μικρότερη κατανάλωση τροφής. Επιπλέον, μπορούμε να συνοδεύουμε το γεύμα μας με σαλάτα λαχανικών, καθώς οι φυτικές ίνες που βρίσκουμε στα λαχανικά τα λαχανικά, αυξάνουν το αίσθημα κορεσμού οδηγώντας σε κατανάλωση μικρότερης ποσότητας φαγητού.

Αποφεύγουμε τρόφιμα που αποτελούν κρυφές πηγές ζάχαρης: Τέτοια προϊόντα είναι οι τυποποιημένοι χυμοί, τα αναψυκτικά, τα επιδόρπια γιαουρτιού, τα μπισκότα, κ.α.. Αυτά τα προϊόντα εμπεριέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και θερμίδες, οπότε η συχνή κατανάλωση τους οδηγεί σε αύξηση του ενεργειακού περιεχομένου ενός γεύματος.

4

Αποφεύγουμε την κατανάλωση γλυκών: Κλασική, αλλά σημαντική συμβουλή! Η κατανάλωση γλυκών κορυφώνεται κατά τη διάρκεια των εορτών, οπότε συστήνεται η άμεση «αποτοξίνωση» από τα γλυκά μετά το πέρας των γιορτών. Προσπαθούμε να απολαμβάνουμε ένα μικρό γλυκό την εβδομάδα εάν δεν μπορούμε να αντισταθούμε στον πειρασμό.

Προτιμάμε γεύματα παρασκευασμένα με απλές διαδικασίες: Κατά τη διάρκεια των εορτών η κατανάλωση γευμάτων πλούσιων σε λιπαρά και θερμίδες είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο. Προσπαθούμε μετά τις γιορτές να καταναλώνουμε απλά παρασκευασμένα γεύματα, που βασίζονται στα λαχανικά, το άπαχο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι και τα προϊόντα ολικής άλεσης. Παράλληλα, θα είναι καλό να χρησιμοποιούμε στη μαγειρική μας το ελαιόλαδο, πάντα με ένα μέτρο στη χρήση του.

Αυξάνουμε την κατανάλωση νερού: Συχνά ο οργανισμός μπερδεύει το αίσθημα της πείνας με το αίσθημα της δίψας, οπότε ενώ αισθανόμαστε ότι πεινάμε στην πραγματικότητα έχουμε ανάγκη πρόσληψης νερού! Καταναλώστε τουλάχιστον 1,5 λίτρο υγρών και κυρίως νερού/ημέρα.

3

Ασκούμαστε: Κατά γενική ομολογία, οι μεγάλες ποσότητας φαγητού δεν αποτελούν τον μόνιμο εχθρό πρόσληψης βάρους, αλλά και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας. Καλό θα είναι λοιπόν να έχουμε κάποιο είδος δραστηριότητας μέτριας έντασης για 150 λεπτά την εβδομάδα.

Ακολουθώντας αυτές τις απλές αλλά σημαντικές συμβουλές καθημερινά, θα δούμε τα κιλά που αποκτήσαμε κατά τη διάρκεια των εορτών να χάνονται αργά και σταθερά και το σώμα μας να επανέρχεται στην προ εορτών κατάσταση.