fbpx
Skip to main content

Πως θα διατηρήσουμε τα κιλά μας στις Γιορτές… τρώγοντας!!!

Οι γιορτές πλησιάζουν και ξεκινά μια περίοδος γεμάτη γευστικούς πειρασμούς, γλυκούς και αλμυρούς!

Μπαίνουμε σε άλλους ρυθμούς: χαλαρώνουμε και αφήνουνε τον εαυτό μας να κάνει «παρασπονδίες» είτε στο σπίτι είτε σε καλέσματα. Ώσπου, όλη αυτή η «χαλαρότητα» κορυφώνεται στο τραπέζι των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς: παραδινόμαστε χωρίς αντιστάσεις σε γιορτινά πιάτα και οι θερμίδες κάνουν κι αυτές «πάρτι» μαζί με το αλάτι, τη ζάχαρη και τα λιπαρά.

Και το ερώτημα είναι ΕΝΑ: Μπορούμε να αποφύγουμε την αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια των εορτών; Και εμείς θα απαντήσουμε “Όταν υπάρχει τρόπος, ΟΛΑ γίνονται!!!”

Ας δούμε λοιπόν μερικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να περάσουμε όμορφα στις γιορτές και να μην… ξεφύγουμε.

2
  • Γλυκά με μέτρο…

Σκεφτείτε ότι ένας κουραμπιές μεσαίου μεγέθους περιέχει περίπου 240 θερμίδες, ενώ ένα μελομακάρονο μεσαίου μεγέθους περιέχει περίπου 220 θερμίδες. Όπως καταλαβαίνετε, λοιπόν, προκειμένου να κρατήσετε το βάρος σας σταθερό θα πρέπει να μην τα τρώτε κάθε ημέρα ή έστω να περιορίζεστε σε ένα κομμάτι. Για να αποφύγετε τον «πειρασμό», φροντίστε να μην τα έχετε στο σπίτι σας, αλλά να τα απολαμβάνετε περιστασιακά.

  • «Έξυπνος» προγραμματισμός γευμάτων…

Πριν από ένα μεγάλο τραπέζι, ίσως αποφεύγετε να φάτε προκειμένου να «γλιτώσετε» θερμίδες. Στην πραγματικότητα, αυτή είναι μια τελείως λάθος στρατηγική, αφού έτσι θα καταλήξετε να τρώτε περισσότερο στη συνέχεια και κατ’ επέκταση να προσλαμβάνετε περισσότερες θερμίδες. Μην παραλείπετε λοιπόν το πρωινό γεύμα και καταναλώστε κατά τη διάρκεια της ημέρας μπόλικα φρούτa. Έτσι, η όρεξή σας για φαγητό θα είναι ελεγχόμενη και θα σας είναι πιο εύκολο να φάτε ισορροπημένα στο τραπέζι.

1
  • Το εορταστικό πιάτο…

Προσπαθήστε να γεμίζετε το ½  πιάτο σας με διάφορα βραστά  ή ψητά λαχανικά ή σαλάτα. Τα λαχανικά προκαλούν κορεσμό, είναι  χαμηλά σε θερμίδες, γεμάτα από θρεπτικά συστατικά και έχουν υψηλή  περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες . Το υπόλοιπο  ¼  του πιάτου να έχει κρέας , επιλέξτε ένα ψητό που σας αρέσει από τις επιλογές που έχετε, 1 κομμάτι πίτα που μπορεί να υπάρχει στις επιλογές και τέλος το υπόλοιπο ¼ με υδατάνθρακα. Αυτό μπορεί να είναι λίγες πατάτες ή ριζότο ή κάποιο ζυμαρικό.

5
  • Προσοχή στις υγρές θερμίδες…

Ακόμη και αν δεν αγαπάτε το αλκοόλ, αυτήν την περίοδο σίγουρα θα πιείτε ένα ποτηράκι παραπάνω από ό,τι συνηθίζετε. Το κρασί είναι το ιδανικό ποτό για να αποφύγετε τις έξτρα θερμίδες, αλλά και πάλι, καλό θα είναι να μην ξεπεράσετε τα δύο ποτήρια. Αποφύγετε τα κοκτέιλ, τα οποία αποτελούν «θερμιδικές βόμβες», καθώς και τα πιο «σκληρά» ποτά (π.χ. ουίσκι, βότκα, κρεμώδη λικέρ) που θα σας επιβαρύνουν με «κενές θερμίδες». Παράλληλα, μην υποτιμάτε τις θερμίδες που περιέχει η ζεστή σοκολάτα. Μια «ενισχυμένη» σοκολάτα που θα πιείτε έξω ή θα φτιάξετε στο σπίτι μπορεί να ξεπερνά τις 300 θερμίδες. Χωρίς λοιπόν να το καταλάβετε ένα ζεστό ρόφημα μπορεί να ισοδυναμεί με ένα μικρό γεύμα.

6
  • Γιορτινή άσκηση…

Οι προπονήσεις συνήθως παραμελούνται κατά την περίοδο των γιορτών, δίνοντας τη σειρά τους σε οικογενειακά γεύματα και χαλαρές συζητήσεις. Φέτος, δοκιμάστε να βγείτε εντελώς εκτός προγράμματος. Η γυμναστική θα κρατήσει σε καλά επίπεδα το μεταβολικό σας ρυθμό και θα νιώθετε ευεξία ακόμα κι αν φάτε λιγάκι παραπάνω.