Πέρασες κορονοϊο, ανάρρωσες και ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις την άσκηση; Σημαντικές Συμβουλές πριν επιστρέψεις στο γυμναστήριο…

Έχουν περάσει 2 χρόνια από τότε που ο κορονοϊός μπήκε στην ζωή μας, μεταλλάξεις του ιού που άλλοτε προσβάλλουν το ανώτερο αναπνευστικό(ρινικό, λαιμό κλπ) και άλλοτε το κατώτερο αναπνευστικό(πνεύμονες κλπ). Σε όλες τις περιπτώσεις οι επιπλοκές που αφήνει σε εμβολιασμένους και μη, καθιστούν προσοχής και δημιουργούν σε όλους μια επιφύλαξη για την επιστροφή στην άσκηση ή το γυμναστήριο.

Εάν έχουμε συμπτώματα κορονοϊού θα πρέπει να περιμένουμε λιγάκι μέχρι να υποχωρήσουν και σταδιακά, έπειτα από επικοινωνία με τον γιατρό μας και συνέχεια και με τον γυμναστή μας να ξεκινήσουμε μιας ήπιας μορφής άσκησης. Εάν είμαστε ασυμπτωματικοί μπορούμε να ξεκινήσουμε σε πιο γρήγορο χρονικό διάστημα πάντα φυσικα σε ήπια μορφή, χωρίς να πραγματοποιούμε εξαντλητικές προπονήσεις, ακόμα και εάν το κορμί μας, μας δείχνει ότι μπορεί.

  • Πριν ξεκινήσουμε οτιδήποτε συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας, ο οποίος θα μας καθοδηγήσει ύστερα από μια σειρά εξετάσεων για το πόσο γρήγορα μπορούμε να   ξεκινήσουμε άσκηση.
  • Σε δεύτερο στάδιο  συμβουλευόμαστε τον γυμναστή στον οποίο εξηγούμε την κατάσταση που περάσαμε. Εάν δεν έχουμε κάποιο γυμναστή και προπονούμαστε μόνοι μας είναι προτιμότερο να ρωτήσουμε τους ειδικούς παρά να ξεκινήσουμε κάτι μόνοι μας και να δημιουργήσουμε περαιτέρω επιπλοκές. Πάντα η γνώση προλαμβάνει τον κίνδυνο.

Άκου το σώμα σου

Οι πιο συχνές επιπλοκές που αφήνει ο covid -19 είναι το λαχάνιασμα και η κόπωση, οι οποία κρατά για αρκετές μέρες μετά. Εάν κατά τη διάρκεια της άσκησης νιώσεις κάποια από αυτά τα συμπτώματα μην διστάσεις να το πεις στον γυμναστή σου.

  • Καλή ενυδάτωση, βιταμίνες – πολυβιταμίνες και πλούσια φαγητά σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες θα δώσουν στον οργανισμό σου ένα extra boost. Οι ηλεκτρολύτες κατά την διάρκεια της άσκησης  θα  βοηθήσουν  για μια extra ενυδάτωση. Πρόσεξε την διατροφή σου για να έχεις μια καλύτερη αποκατάσταση για τον οργανισμό σου.
  • Σταδιακή αύξηση προπονητικής μονάδας και δυσκολίας θα βοηθήσει το σώμα σου αφενός να ενταχθεί ομαλότερα και αφετέρου θα σε προστατέψει από τυχόν τραυματισμούς.
  • Η άσκηση βοηθά τον οργανισμό, βελτιώνει την ψυχική διάθεση και αλλάζει την καθημερινότητα σου.
  • Ξεκίνησε με κάποιο πρόγραμμα γυμναστικής από έναν προπονητή ακόμα και εάν ακολουθούσες κάποιο δικό σου. Αυτό θα σου δώσει τη δυνατότητα να μπεις πιο ομαλά στον προπονητικό κύκλο των ασκήσεων που ακολουθούσες έως ότου ξαναγυρίσεις στα δικά σου standar.

Βάλε το αερόβιο στην ζωή σου

Ο Covid σίγουρα προσβάλει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα. Σε άλλους πιο πολύ σε άλλους λιγότερο. Ξεκίνησε να φτιάχνεις την αερόβια σου ικανότητα αρχικά με λίγο περπάτημα και διαλλειματικές χαμηλού ρυθμού ώστε να βελτιώσεις την καρδιοαναπνευστική σου ικανότητα, που θα χωλαίνει σίγουρα μετά την έκθεση σου στον ιό.

“Κάνε κάτι σήμερα, ώστε ο μελλοντικός σου εαυτός να σε ευχαριστεί για αυτό“.